|
|
ΦΕΣΤΙΒΑΛ
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
|
ΠΙΣΩ
|
Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Πριν εννέα χρόνια έκανε την εμφάνισή του στον ελληνικό κινηματογραφικό χώρο το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, στην ίδια πόλη που γίνεται το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, από την αρχή ήταν παράρτημά του. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, ο Δημήτρης Εϊπίδης ήταν συγχρόνως και ο υπεύθυνος των Νέων Οριζόντων του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, τη θέση εδώ και δύο χρόνια έχει πάρει ο Λευτέρης Αδαμίδης, υπεύθυνος πλέον των Ημερών Ανεξαρτησίας, όπως ονομάστηκε το τμήμα του Φεστιβάλ που αντικατέστησε τους Νέους Ορίζοντες.
Ο Εϊπίδης είναι αυτός που έφερε στην Ελλάδα τον κινηματογράφο χωρών όπως το Ιράν, το Τουρκμενιστάν, το Κιργιστάν, τη Βραζιλία, το Μεξικό, την Κορέα κ.λπ. και μας πρότεινε ταινίες που μας έδειξαν ότι υπάρχει και ένας άλλος κινηματογράφος, εκτός του χολιγουντιανού και του ευρωπαϊκού, ο οποίος έχει κάτι να μας πει. Κάποιες από αυτές τις κινηματογραφίες έγιναν μόδα λίγο αργότερα στην Ελλάδα. Την ίδια δουλειά προσπαθεί να κάνει στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ.
Βλέπουμε ταινίες από μικρές ή μεγάλες κινηματογραφίες των οποίων η αισθητική είναι, πολλές φορές, πολύ σημαντική και είναι μια πρόταση μελέτης αυτού του κινηματογράφου. Θα αναφέρουμε ένα παράδειγμα, την Pirjo Honkasalo, από τη Φιλανδία, της οποίας έγινε αφιέρωμα πριν το 2005 σε αυτό το Φεστιβάλ, η οποία ήταν παντελώς άγνωστη στην Ελλάδα. Υπάρχουν πολλοί Έλληνες και ξένοι δημιουργοί που παρουσιάζουν τη δουλειά τους εδώ.
Εκτός από τα κινηματογραφικά ντοκιμαντέρ, μπορούμε εδώ να δούμε και τηλεοπτικά, όπως και τηλεοπτικές εκπομπές που έχουν να κάνουν με το τεκμήριο, δεν είναι όμως ντοκιμαντέρ. Θα πρέπει εδώ να πούμε ότι προτείνουμε στον αναγνώστη και θεατή αυτών των ταινιών την ονομασία «ταινία-ντοκιμαντέρ» για να διαχωρίζονται τα κινηματογραφικά από τα τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ. Τελειώνοντας αυτό το εισαγωγικό σημείωμα θα πρέπει να αναφέρουμε ότι αυτό το Φεστιβάλ ξεκίνησε με ένα μόνο βραβείο, το βραβείο κοινού, χρόνο με το χρόνο, όμως προστίθεται και άλλα βραβεία, μια κατάκτηση του Φεστιβάλ και ένα γεγονός που του δίνει το χαρακτήρα του Φεστιβάλ, εφόσον υπάρχει διαγωνιστικό τμήμα.
ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ 12ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
|
|