ΣΙΝΕΜΑ INFO.GR. Ένα website αφιερωμένο στον κινηματογράφο.
ΑΡΧΙΚΗ | ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ | ΤΑΙΝΙΕΣ | ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ | ΗΘΟΠΟΙΟΙ | ΝΕΑ
FINAL CUT STUDIO 2

ΠΙΣΩ

FINAL CUT STUDIO 2

FINAL CUT STUDIO 2

FINAL CUT STUDIO 2
Η απάντηση της Apple
στην επεξεργασία ψηφιακού βίντεο

Η Rainbow, επίσημη αντιπρόσωπος της Apple στην Ελλάδα, πραγματοποίησε στην Αθηναΐδα, την παρουσίαση της πρότασης της Apple στην επεξεργασία του ψηφιακού βίντεο. Το γνωστό σε όλους Final Cut Studio έφτασε στην έκδοση 2.

Η τελετή στην Αθηναΐδα, ήταν πολύ καλά οργανωμένη, πρωτότυπη και ζεστή. Εκτός από τον χώρο της παρουσίασης, ένα αμφιθέατρο όπου είχε στηθεί ένας μεγάλος προτζέκτορας για να παρακολουθεί το κοινό την παρουσίαση, υπήρχε και ένας χώρος, κάτι σαν μίνι έκθεση, όπου, οι dealers των προϊόντων της Apple παρουσίαζαν τις δικές τους προτάσεις και προϊόντα.

FINAL CUT STUDIO 2: Η ΙΣΧΥΣ ΣΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ

Το Final Cut ήταν η απάντηση της Apple στην οικογένεια προγραμμάτων μη-γραμμικής επεξεργασίας βίντεο. Όταν εμφανίστηκε στην αγορά το Final Cut, οι βασισμένοι σε PC υπολογιστές μπορούσαν να κάνουν λίγα πράγματα στον τομέα της επεξεργασίας του βίντεο χωρίς πρόσθετο hardware. Εκείνη την εποχή, ο βασιλιάς του χώρου ήταν η Avid με συστήματα στημένα πάνω σε MAC της Apple. Σαν κυρίαρχος του παιχνιδιού, η Avid αποτελούσε μια αξιόπιστη και σοβαρή επαγγελματική λύση η οποία, ωστόσο, είχε αυξημένο κόστος κτήσης. Υπήρχαν, βέβαια, και άλλες πλατφόρμες επεξεργασίας βίντεο, ακόμα και για PC, παρ’ ότι τα PC τότε ήταν υποδεέστερα του MAC. Οι πλατφόρμες αυτές, χρησιμοποιούσαν δικό τους hardware σε κάρτες επέκτασης, με κωδικοποιητές και αποκωδικοποιητές βίντεο, που αναλάμβαναν να κάνουν όλη τη βαριά δουλειά της επεξεργασίας της εικόνας και της δημιουργίας των εφέ.

Στο μεταξύ, η ισχύς των Υπολογιστών αυξανόταν δραματικά, επιτρέποντάς τους να αναλαμβάνουν όλο και περισσότερα καθήκοντα επεξεργασίας. Ήταν θέμα χρόνου πλέον, να δούμε στην αγορά σταθμούς επεξεργασίας βίντεο βασισμένους αποκλειστικά σε software, το οποίο θα εκμεταλλευόταν τα αυξημένα αποθέματα ισχύος του επεξεργαστή του υπολογιστή μας. Η Apple βλέποντας πού πάει το πράγμα, σαν πρωτοπόρος εταιρεία, παρουσίασε το Final Cut, που έκανε αίσθηση για τη φιλοσοφία του από την πρώτη στιγμή.

Ο καιρός πέρασε και φτάσαμε στο σήμερα, όπου οι υπολογιστές διαθέτουν πια τεράστια ισχύ (σε σχέση με το παρελθόν), ικανή να σηκώσει επεξεργασία βίντεο, ακόμα και σε High Definition. Μαζί με την ωρίμανση του hardware, ωρίμασε και το software του Final Cut το οποίο, έφτασε στην έκδοση 2 και μπορεί πλέον, στις πλατφόρμες της Intel, που αντικατέστησαν τους Motorola, της Apple, να τρέχει με αξιώσεις. Αν και, κάτι μας λέει ότι, προετοιμάζεται έκδοση του Final Cut η οποία θα τρέχει και κάτω από Windows!

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Θεωρητικά, αυτή θα ήταν μια κίνηση που θα απελευθέρωνε το Final Cut και θα διευκόλυνε απίστευτα τη διάδοσή του στο ευρύ κοινό. Όπως, όμως, μας έχει συνηθίσει η Apple, προτιμάει το αποκλειστικό marketing, που την έχει, μεν, κρατήσει σε μικρά ποσοστά κατοχής της αγοράς, αλλά, ταυτόχρονα, της έχει προσδώσει μια θέση κορυφαίου κι επιλεκτικού παίκτη μέσα στο παιχνίδι. Από την άλλη, η πολιτική της καθήλωσης ενός προγράμματος σαν το Final Cut να τρέχει μόνο στη δική της πλατφόρμα, υποχρεώνει αυτούς που θέλουν να το χρησιμοποιήσουν, να αγοράσουν μαζί και το hardware της Apple.

Αυτά, όμως, είναι θέματα πολιτικής τα οποία, έχουν να κάνουν με τη στρατηγική που επιλέγει το κάθε στρατόπεδο για να κερδίσει τον πόλεμο (της αγοράς). Πάντως, τελευταία, ψιθυρίζεται έντονα από εκπροσώπους της Apple πως, η εταιρεία προτίθεται να κυκλοφορήσει έκδοση του Final Cut για Windows.

Η θεάρεστη αυτή κίνηση, δε θα μας δώσει μόνο την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουμε ένα τόσο εύχρηστο και όμορφο πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο, αλλά, πιστεύουμε πως, θα αλλάξει αρκετά και την αγορά. Η πρωτοκαθεδρία της Avid θα κινδυνεύσει σοβαρά από το Final Cut σε περίπτωση που αυτό θα περάσει σε Windows. Μην ξεχνάτε πως το ίδιο κομβικό σημείο, υπήρξε κάποτε και για την Avid, όταν αποφάσισε να δημιουργήσει έκδοση για PC. Μετά από αυτό, οι πωλήσεις της εκτινάχτηκαν στα ύψη, μιας και ο κόσμος, έχει δείξει πως προτιμάει τα ανοιχτά συστήματα, που λόγω του ανταγωνισμού των εταιρειών, του προσφέρουν καλύτερες ευκαιρίες απόκτησης εξοπλισμού αλλά και δυνατότητα πολλαπλών επιλογών.

Το Final Cut, σαν πρόγραμμα, είναι ένα μικρό θαύμα. Διαθέτει τη λειτουργικότητα και τη φιλοσοφία ευχρηστίας της Apple, σε συνδυασμό με το ευχάριστο περιβάλλον και την απλότητα. Ενώ, ταυτόχρονα, το αποτέλεσμα που παράγει είναι άκρως επαγγελματικό και μπορεί να σταθεί σε οποιοδήποτε περιβάλλον. Αν μας καλούσε κάποιος να περιγράψουμε με δυο λέξεις το Final Cut σαν πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο, θα του λέγαμε πως πρόκειται για software «επόμενης γενιάς».

ΣΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ

Αυτό, το αντιληφθήκαμε ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004. Μέσα στο IBC, όπου στεγάζονταν εκατοντάδες τηλεοπτικοί σταθμοί από όλον τον πλανήτη, έβλεπες παντού νέους βιντεογράφους με Apple books (τους φορητούς της Apple) να δουλεύουν υλικό που μόλις είχαν τραβήξει με το Final Cut, έχοντας τον υπολογιστή στα πόδια τους, καθισμένοι σε κάποιο καναπέ, σε ένα παγκάκι, ή ακόμα και οκλαδόν κάτω. Μετά από λίγο, το υλικό αυτό ήταν στον αέρα, με ποιότητα broadcast, και όταν το έβλεπες, πίστευες πως, ήταν μονταρισμένο σε κάποιον επαγγελματικό σταθμό editing. Πολλοί από αυτούς έκαναν λήψη με μικρές DV και HDV κάμερες, που δεν ήταν προορισμένες για broadcast χρήση. Και όμως, το τελικό αποτέλεσμα δεν διέφερε σε τίποτα από αυτό που είχε ληφθεί και επεξεργαστεί από πανάκριβα επαγγελματικά συστήματα.

Εκεί, τότε, πρωτο-θαυμάσαμε το Final Cut σαν πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο. Και καταλάβαμε πως πρόκειται για το πρόγραμμα της επόμενης γενιάς.

Το Final Cut Studio 2 είναι ένα πακέτο software που, πηγαίνει πέρα από την επεξεργασία του βίντεο, έτσι όπως την φανταζόμαστε. Περιέχει νέα ισχυρά δημιουργικά εργαλεία σχεδιασμένα αποκλειστικά για τους χρήστες του Final Cut Pro. Χωρίς να έχει ‘πειραχτεί’ οτιδήποτε από το γνωστό περιβάλλον εργασίας του Final Cut έχουν προστεθεί νέες δυνατότητες που λύνουν πολλά από τα παλαιά προβλήματα και προσθέτουν νέες ευκολίες. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην ταχύτητα κίνησης ανάμεσα στις επιμέρους εφαρμογές επεξεργασίας κινούμενων γραφικών, ήχου και μίξης και επεξεργασίας χρώματος. Τώρα, πλέον, μπορείς με τεράστια ευκολία να πηγαίνεις από το περιβάλλον του μοντάζ (timeline) στην επεξεργασία των γραφικών ή στην επεξεργασία ήχου, ή στην επεξεργασία χρώματος, με ιδιαίτερη ευκολία αλλά και ταχύτητα.

Έχουν μικρύνει πολύ οι χρόνοι μετάβασης (κοινώς οι αναμονές) που ήθελες για να πας σε μία από αυτές τις εφαρμογές και να επιστρέψεις στην timeline του μοντάζ. Επιπρόσθετα, οι αλλαγές αυτές έχουν γίνει δυναμικές, επιδρώντας ταυτόχρονα σε όλα τα σημεία όπου έχουν επιβληθεί. Δουλεύουν, πλέον, με τη λογική του φίλτρου, με αποτέλεσμα να μπορείς να τις χαρακτηρίσεις ονομαστικά και να τις σώσεις στο δίσκο, έτσι ώστε, κάθε φορά που πειράζεις μια παράμετρό τους, αυτή εφαρμόζεται σε όλα τα σημεία όπου έχει χρησιμοποιηθεί. Η αύξηση της ταχύτητας στη μετάβαση αυτών των επιμέρους εφαρμογών, σου δημιουργεί την αίσθηση της φυσικής προέκτασης της δουλειάς, και όχι της αποκομμένης εφαρμογής που για να μπεις και να βγεις από αυτήν θα καθυστερήσεις.

ΚΑΠΟΙΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Το Final Cut Studio 2 τοποθετεί, στην ουσία, τη νέα έκδοση του Final Cut Pro, του προγράμματος editing, στο κέντρο μιας δυναμικής ροής εργασίας Post Production, η οποία περιλαμβάνει: Το Final Cut Pro 6, το Motion 3, το Soundtrack Pro 2, το Compressor 3, το DVD Studio Pro 4, και το Color, μια ολοκαίνουρια εφαρμογή για επαγγελματική χρωματική ενίσχυση, διόρθωση και προσαρμογή. Κατά τη γνώμη μας, το Color είναι η εφαρμογή που εκτόξευσε το Final Cut στη σφαίρα του καθαρά επαγγελματικού προγράμματος επεξεργασίας βίντεο. Με αυτή την προσθήκη, τώρα πια, δεν λείπει τίποτα από το πακέτο που η Apple ονομάζει Final Cut Studio 2. Τώρα πια, μπορείς να μοντάρεις τα πλάνα που έχεις γυρίσει, να δημιουργήσεις και να επεξεργαστείς γραφικά, να προσθέσεις τίτλους, να επεξεργαστείς τον ήχο, δημιουργώντας μέχρι και πολυ-καναλικές μπάντες, να κάνεις color correction στην ταινία σου, και τέλος, να την εκδόσεις ακόμα και σε DVD, δουλεύοντας όλο το Authoring, in house, μέσα στις εγκαταστάσεις σου, χωρίς την ανάγκη να τρέχεις σε άλλα εργαστήρια και να πληρώνεις ακριβά κάθε ξεχωριστή εργασία πέρα από το μοντάζ!

Οι δυνατότητες του πακέτου είναι, πραγματικά, απίστευτες. Σε ένα MAC εξοπλισμένο με το Final Cut Studio 2 κάνεις όλη την επεξεργασία μιας κινηματογραφικής ταινίας, ακόμα και αν αυτή προορίζεται για το Χόλλυγουντ! Εννοείται πως, η αντιμετώπιση τηλεοπτικών παραγωγών, διαφημιστικών σποτ, κλπ, είναι απλούστατη υπόθεση που, μπορείς να την χειριστείς με άνεση. Πολλοί ανεξάρτητοι παραγωγοί ταινιών και επαγγελματίες του Χόλλυγουντ που ασχολούνται με την παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών, όπως και επαγγελματίες του βίντεο, άνθρωποι που δουλεύουν με ασφυκτικές προθεσμίες παραγωγής τηλεοπτικών σποτ ή σε ειδησεογραφικά κανάλια, έχουν εμπιστευθεί τη δουλειά τους στο Final Cut Studio 2 και μιλούν με ενθουσιασμό για τις δυνατότητες που τους προσφέρει, τη λειτουργικότητα και την ευχρηστία του. Για χιλιάδες επαγγελματίες ανά τον κόσμο, το Final Cut Studio 2 αποτελεί την αποκλειστική επιλογή για την επεξεργασία οπτικοακουστικού υλικού. Έχουμε γνωρίσει πολλούς από αυτούς, οι οποίοι

Ας δούμε σύντομα τις δυνατότητες που προσφέρει η κάθε μία εφαρμογή του πακέτου:

FINAL CUT PRO 6

Το Final Cut Pro 6 μπορεί να κάνει εγγενή επεξεργασία οποιουδήποτε σχεδόν format από DV και SD έως HDV, XDCAM HD, DVCPRO HD και πλήρως ασυμπίεστο HD. Κοινώς, προσφέρει μια πλατφόρμα επεξεργασίας που μπορεί να δεχτεί υλικό γυρίσματος από κάμερες SONY, PANASONIC, CANON, JVC, κ.ά. Οτιδήποτε, τέλος πάντων, διαθέτει κανείς, χωρίς περιορισμούς και προτιμήσεις στα format συγκεκριμένου κατασκευαστή. Το Final Cut Pro 6 μπορεί να δουλέψει σε ProRes 422 ανάλυση (από το όνομα έχετε καταλάβει ότι μιλάμε για δείγμα 4:2:2) ένα νέο format για post production από την Apple, που προσφέρει ασυμπίεστη ποιότητα HD σε μεγέθη αρχείου SD. Απλά, σύρετε τα κλιπ από διαφορετικά format ή και με διαφορετικά frame rates στο νέο open format και δημιουργήστε!

MOTION 3

Με το Motion 3 μπορείτε να δημιουργήσετε εντυπωσιακά κινούμενα γραφικά 2D και 3D (σε 2 ή 3 διαστάσεις του χώρου) σε πραγματικό χρόνο, και με έναν γρήγορο και έξυπνο τρόπο να τους δώσετε κίνηση. Πέρα από τις πολλές δυνατότητες δημιουργίας ανυσματικών γραφικών, υπάρχουν τεράστιες βιβλιοθήκες με προσχεδιασμένα σχήματα και συνδυασμούς, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να εκφραστεί η δημιουργική φαντασία σας. Με ένα απλό drag-and-drop (σύρε-και-άφησε) μπορείτε να κάνετε το δραματικό εφέ της έκρηξης των μορίων σε 3D διαστάσεις. Με τη βοήθεια ενός στυλό μπορείτε να δημιουργήσετε διανυσματικές πινελιές ζωγραφικής οι οποίες μπορούν να αλλάζουν δυναμικά σχήμα και χρώμα και να παίρνουν κίνηση πάλι με διανυσματικές διαδρομές. Με τα νέα αρχικά πρότυπα του Motion 3 μπορείτε να επεξεργαστείτε κείμενο και να δημιουργήσετε εφέ κινούμενων γραφικών και τίτλων ακόμα και μέσα από το ίδιο το Final Cut Pro 6, χωρίς δηλαδή να πρέπει να τερματίσετε τη μία εφαρμογή και να μπείτε στην άλλη. Ο τρόπος εργασίας είναι, πραγματικά, πολύ γοητευτικός!

SOUNDTRACK PRO 2

Το Soundtrack Pro στην δεύτερη έκδοσή του, επιτρέπει να ηχογραφήσετε και να επεξεργαστείτε διαλόγους, loops και διάφορα δείγματα ήχου. Στη συνέχεια μπορείτε να προσθέσετε ποικίλες μονάδες εφέ σε όποια σημεία επιθυμείτε και να ολοκληρώσετε τη μίξη με μεγάλη ευκολία χωρίς render και καθυστερήσεις. Το Soundtrack Pro 2 επιτρέπει μια ιδιαίτερα γρήγορη ροή εργασίας, μέσα σε ένα εργονομικό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από ευφυή τρόπο και λογική. Μπορείτε, επίσης, να δουλέψετε με surround ήχο 5.1 χρησιμοποιώντας έξυπνα οπτικά εργαλεία. Με πολύ απλές κινήσεις, μπορεί ένας ήχος, από τη μονοφωνική ή τη στερεοφωνική μπάντα, να κατευθυνθεί στο κανάλι που επιθυμείτε. Μπορεί να δοθεί κίνηση κατευθυντικότητας και να επιλεγούν ταυτόχρονα οποιαδήποτε εφέ. Και αν κάνετε αλλαγές στην επεξεργασία στο Final Cut Pro, μπορείτε να αναβαθμίσετε το audio mix σας με απόλυτο συγχρονισμό εικόνας και ήχου, αυτόματα, μέσω του νέου εργαλείου “Conform” στο Soundtrack Pro 2.

COLOR

Με το Color, όπως είπαμε και πιο πάνω, το Final Cut Studio 2 ολοκληρώθηκε σαν εφαρμογή και απέκτησε το πλέον απαραίτητο εργαλείο επαγγελματικής επεξεργασίας βίντεο. Με το Color, μπορείτε να δώσετε στην παραγωγή σας την προσωπική χροιά που επιθυμείτε σε κάθε σκηνή ή και σε ολόκληρη την ταινία. Μπορείτε, ακόμα, να ταιριάξετε χρωματικά τα πλάνα, να τα ισοσταθμίσετε κατά το κοινώς λεγόμενο, έτσι ώστε να δημιουργείται το αίσθημα συνοχής ανάμεσα στις λήψεις που προέρχονται ακόμα και από διαφορετικές πηγές. Η χρωματική διαβάθμιση χαρακτηρίζει και ενισχύει την ποιότητα μιας παραγωγής. Και μπορούμε να πούμε πως, το Color προσφέρει μια αμιγώς επαγγελματική φιλοσοφία διαχείρισης, διόρθωσης και επεξεργασίας χρώματος.

COMPRESSOR 3 – CINEMA TOOLS 4 - DVD STUDIO PRO 4

Με το Compressor μπορείτε να δημιουργήσετε ένα αποτέλεσμα υψηλής ποιότητας σε μια ευρεία επιλογή διάφορων format για το Web, το iPod, το iPhone, το Apple TV και, τους broadcast servers. Το νέο σύγχρονο περιβάλλον εργασίας του, επιτρέπει την κωδικοποίηση με μαζική επεξεργασία (batch process) με την ευχρηστία του point-and-click. Και αν το ζητούμενο είναι η παραγωγή μιας κινηματογραφικής ταινίας σε φιλμ, τότε το Cinema Tools στην 4η έκδοσή του, προσφέρει όλα τα απαραίτητα επαγγελματικά εργαλεία για να συνδυαστούν τα timecodes με τα keycodes των κινηματογραφικών καρέ στην ίδια λίστα. Τέλος, το DVD Studio Pro 4, δίνει τη δυνατότητα για επαγγελματική δημιουργία και διαχείριση του DVD Authoring.

Το σημαντικότερο όλων είναι πως, είτε πρόκειται να επεξεργαστεί κανείς ένα απλό project βίντεο, είτε ένα απαιτητικό project για τον κινηματογράφο, με το Final Cut Studio 2 έχει μπροστά του όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να μπορέσει εύκολα και, κυρίως, γρήγορα να αντιμετωπίσει τη δουλειά.

FINAL CUT EXPRESS HD

Πέρα από το άκρως επαγγελματικό πακέτο του Final Cut Studio 2, η Apple πλασάρει και μια πιο light (ελαφριά) εκδοχή που ακούει στο όνομα Final Cut Express HD, το οποίο απευθύνεται, ως επί το πλείστον, στον ανεξάρτητο κινηματογραφιστή, στον ντοκιμαντερίστα, ή στον ενθουσιώδη βιντεοσκόπο ο οποίος θέλει να παράγει παραγωγές επαγγελματικού επιπέδου. Ξεκινώντας κανείς, με μερικές λήψεις DV ή HDV με τη βιντεοκάμερά του, θα ανακαλύψει την προηγμένη ισχύ δημιουργίας ταινιών που έχει στη διάθεσή του. Και στη συνέχεια θα ενθουσιαστεί με τις δυνατότητες που του προσφέρει η εφαρμογή. Μπορεί να προσθέσει δυναμικούς τίτλους χρησιμοποιώντας το LiveType. Έπειτα να επενδύσει μουσικά την ταινία με τη βοήθεια του Soundtrack.

Με υποστήριξη πολλαπλών video layers (επιπέδων βίντεο εικόνας), ειδικών εφέ σε πραγματικό χρόνο, πολλαπλών μεταβάσεων πλάνων, και ισχυρών εργαλείων διόρθωσης χρώματος και υφής, το Final Cut Express HD δίνει αποτελέσματα επαγγελματικού επιπέδου. Και επειδή όλες οι εφαρμογές του είναι Universal, το Final Cut Express HD, το LiveType, και το Soundtrack δίνουν τη δυνατότητα της εκμετάλλευσης στο έπακρο των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι MAC νέας γενιάς με επεξεργαστές Intel.

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΣΑΣ

Με το Final Cut Express HD δημιουργείτε το δικό σας Video Project, τοποθετώντας τα clips απλά και εύκολα, σύροντάς τα απευθείας στο Canvas ή στη Χρονογραμμή (Timeline) με δυνατότητες εισαγωγής, αντικατάστασης ή, προσαρμογής. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν εργαλεία ακριβείας και τεχνικές όπως, slip, slide, ripple, roll, split και extend. Το προσαρμόσιμο περιβάλλον εργασίας επιτρέπει να κινείστε εύκολα ανάμεσα στις διάφορες λειτουργίες επεξεργασίας, σύνθεσης και εφέ.

ΣΥΝΘΕΣΗ LAYERS

Μπορείτε να πετύχετε εντυπωσιακά αποτελέσματα, δημιουργώντας, εύκολα οπτικές εικόνες και εικόνες με κίνηση, εφαρμόζοντας layers με video clip, φωτογραφίες ή, αρχεία γραφικών όπως τα αρχεία με πολλαπλά layers του Adobe Photoshop. Μπορούν, για παράδειγμα, να χρησιμοποιηθούν πολλαπλά video layers για να παραχθεί video το ένα δίπλα στο άλλο, εφέ με εικόνες στην ίδια εικόνα ή, κολάζ με πολλαπλά layers.

ΕΦΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΑΣΕΙΣ

Με το Final Cut Express HD μπορούν να βελτιωθούν τα video project χρησιμοποιώντας κάποιες από τις εκατοντάδες διαθέσιμες μεταβάσεις, φίλτρα και εφέ. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν χρειάζεται αναμονή για να δει κανείς πώς θα είναι στο τέλος το εφέ του. Χάρη στο χαρακτηριστικό Dynamic RT, το Final Cut Express HD επιτρέπει την προεπισκόπηση των εφέ και των μεταβάσεων σε πραγματικό χρόνο χωρίς rendering. Αυτό και μόνο εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο.

AUDIO ΚΑΙ VOICEOVER

Στο Final Cut Express HD μπορεί να γίνει μίξη σε μέχρι και 99 κανάλια ήχου χρησιμοποιώντας pans, levels, και equalizer τριών περιοχών συχνοτήτων. Μπορεί να βελτιωθεί ο ήχος με μεταβάσεις και φίλτρα όπως, cross fades, reverb, EQ, echo, noise gates και πολλά ακόμα. Για project σε στιλ ντοκιμαντέρ, μπορεί να χρησιμοποιηθεί το εργαλείο VoiceOver για να ηχογραφηθεί αφήγηση σε ένα πλάνο με ταυτόχρονη αναπαραγωγή του βίντεο.

(Αυτό το άρθρο αναδημοσιεύεται από το περιοδικό «Camera & Microphone», με την άδειά του.)

FINAL CUT STUDIO 2

Το www.cinemainfo.gr είναι ένα website αφιερωμένο στην κινηματογραφική τέχνη και τους συντελεστές της. Τα πάντα για τον κινηματογράφο. Μια δημιουργία του www.internetinfo.gr

INTERNETINFO © ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ INFO.GR