|
|
ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟ 1ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΩΝ
|
ΠΙΣΩ
|
Στην Αθήνα το 1ο Παγκόσμιο Συνέδριο Σεναριογράφων
Η αδυναμία στο σενάριο δεν είναι πρόβλημα μόνο του ελληνικού κινηματογράφου. Αφορά την κινηματογραφική βιομηχανία λίγο πολύ όλου του κοσμου και το πρόβλημα τίθεται επι τάπητος σήμερα και αύριο (6 και 7 Νοεμβρίου), με τη συμμετοχή των μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης Σεναριογράφων από 22 χώρες και των μελών της Διεθνούς Συνομοσπονδίας των Ενώσεων Σεναριογράφων, ανάμεσα στις οποίες η Ενωση Σεναριογράφων της Αμερικής, της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας, του Καναδά και εκπρόσωποι ενώσεων από τη Λατινική Αμερική, το Ισραήλ και την Ιαπωνία για να συζητήσουν και να σχεδιάσουν, μεταξύ άλλων, την απάντηση που πρέπει να δοθεί στις παγκόσμιες εξελίξεις που αφορούν στην κινηματογραφική και τηλεοπτική παραγωγή και στον τομέα διανομής των ταινιών.
Η πρωτοβουλία το Συνεδρίου ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ενωση Σεναριογράφων (FSE), με εκπρόσωπο από το 2006 την Ελληνίδα Χριστίνα Kallas Καλλογεροπούλου, η οποία εκπροσωπεί την Γερμανική Ενωση Σεναριογράφων.
Σημειώνεται, ότι στα ιδρυτικά μέλη της FSE ανήκει και η Ενωση Σεναριογράφων Ελλάδος (ΕΣΕ).
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, που επι χρόνια τώρα επισημαίνει την αδυναμία του σεναρίου στο ελληνικο σινεμά, ειχε την πρωτοβουλία μέσω του Hellenic Film Commission, το πρώτο αυτό Συνέδριο να γίνει στην Αθήνα.
Με τη λήξη του, στα συμπεράσματα, θα δούμε κατά πόσον θα απαντηθούν τα ερωτήματα αναφορικά με τη σύγχρονη τεχνολογία η οποία τρέχει ιλιγγιωδώς και, ειδικότερα με την
ψηφιακή τεχνολογία που ανατρέπει καθημερινά τη λογικη του φιλμ, πόσο θα αλλάξει η σεναριογραφία στη νέα εποχή, τι γίνεται με τα πνευματικά δικαιώματα στην εποχή του ίντερνετ, της ψηφιακής πειρατείας και της επέκτασης των μορφών εκμετάλλευσης στα κινηματογραφικά και οπτικοακουστικά έργα και επίσης ποια είναι η στρατηγική των πολυεθνικών εταιρειών που κυριαρχούν πλέον στην οπτικοακουστικη βιομηχανία.
Ξένη Μουχίμογλου
Αθήνα, 6 & 7 Νοεμβρίου 2009
Ο 20ος αιώνας ήταν ο αιώνας της γέννησης και της παιδικής ηλικίας της ψηφιακής τεχνολογίας. Με την αρχή του 21ου αιώνα η ψηφιακή τεχνολογία μπήκε στην εφηβεία της, με όλα τα προβλήματα αλλά και τη δυναμική που σχετίζεται με αυτήν. Η ψηφιακή τεχνολογία επιδιώκει να καταλάβει τα πάντα, να αλλάξει τον κόσμο. Ο κινηματογράφος ζει στο πετσί του αυτή την κατάσταση. Η ψηφιακή τεχνολογία ανατρέπει καθημερινά την τεχνολογία του κινηματογράφου και τη λογική του φιλμ. Όμως για τον κινηματογράφο «εν αρχή ην το σενάριο». Πόσο θα αλλάξει η σεναριογραφία στη νέα εποχή; Θα επηρεαστεί η αφήγηση δομικά στην εποχή της αμφίδρομης επικοινωνίας; Τι γίνεται με τα δικαιώματα στην εποχή του ίντερνετ, της ψηφιακής πειρατείας και της επέκτασης των μορφών εκμετάλλευσης των κινηματογραφικών και οπτικοακουστικών έργων; Η στρατηγική των πολυεθνικών εταιριών που κυριαρχούν πλέον στην οπτικοακουστική βιομηχανία και αντιμετωπίζουν το έργο ως έργο ως πολλαπλό προϊόν ( ταινία, παιχνίδι με βάση το σενάριο της ταινίας κλπ);
Αυτά είναι μόνο ορισμένα από τα ερωτήματα που αντιμετωπίζουν οι σεναριογράφοι στο παγκόσμιο οπτικοακουστικό χωριό. Για το λόγο αυτό οι σεναριογράφοι αποφάσισαν να συζητήσουν τα θέματα αυτά σε μία συνάντηση, το Πρώτο Παγκόσμιο Συνέδριο Σεναριογράφων, προκειμένου να καθορίσουν το ρόλο τους στο νέο τοπίο που εξελίσσεται ραγδαία.
Μια προσπάθεια καταγραφής και οριοθέτησης, αρχικά, των νέων δεδομένων με την πρόθεση να υπάρξουν συμπεράσματα και πρωτοβουλίες δράσης. Το ΕΚΚ μέσω του Hellenic Film Commission, ανέλαβε την πρωτοβουλία για να πραγματοποιηθεί η συνάντηση αυτή στην Αθήνα.
Τα 28 μέλη από 22 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης Σεναριογράφων (FSE) και οι 8 ενώσεις- μέλη της Διεθνούς Συνομοσπονδίας των Ενώσεων Σεναριογράφων (IAWG) – ανάμεσα τους η Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής, η Ένωση Σεναριογράφων της Αυστραλίας, η Ένωση Σεναριογράφων της Νέας Ζηλανδίας, οι SARTEC και WGC του Καναδά – καθώς και εκπρόσωποι ενώσεων από τη Λατινική Αμερική, το Ισραήλ και την Ιαπωνία θα συναντηθούν για πρώτη φοράκαι μάλιστα στην Αθήνα στις 6 και 7 Νοεμβρίου 2009 για να συζητήσουν και να σχεδιάσουν μία κοινή απάντηση στις παγκόσμιες εξελίξεις στην κινηματογραφική και τηλεοπτική παραγωγή και διανομή.
Ανάμεσα σε αυτούς που έχουν δεσμευθεί να δώσουν το παρών είναι οι Peter Hedges («What’s Eating Gilbert Grape», «About a boy», «Pieces of April»), Mateo Gil (Oscar για το “Mar Adentro” και διάφορα βραβεία για το “Abro los ojos”, “Vanilla Sky”, “Agora”) , Guillaume Laurant (“Amélie” και "A Very Long Engagement"), Milcho Manchevski (Χρυσός Λέων για το “Before the Rain” και διάφορα βραβεία για τα “Dust” και “Shadows”), Sergio Sanchez (Goya για καλύτερο πρωτότυπο σενάριο για το “The Orphanage”), Stefano Rulli (διάφορα βραβεία για τα “La Meglio Gioventu”, “Mio fratello e figlio unico” a.o.), Guy Hibbert (Βραβείο Σεναρίου Sundance 2009 για το “Five Minutes of Heaven”), Razvan Radulescu (διάφορα βραβεία για τα “The Paper Will Be Blue” και “The Death of Mr. Lazarescu”), Mark O’ Halloran (διάφορα βραβεία για τα “Adam and Paul” και “Garage”), Srdjan Koljevic (διάφορα βραβεία για τα “The Trap” και “Red Colored Grey Truck”).
Το Συνέδριο οργανώνεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού/ Τουρισμού (Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού), το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (Hellenic Film Commission) και το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων, με τη χορηγία της VG Wort (Γερμανία) και την υποστήριξη του Media Desk Hellas. Η πρωτοβουλία του συνεδρίου ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση Σεναριογράφων FSE (της οποίας πρόεδρος τελεί από το 2006 η Ελληνίδα εκπρόσωπος της Γερμανικής Ένωσης Σεναριογράφων Χριστίνα Kallas-Καλογεροπούλου), ενώ στα ιδρυτικά μέλη της FSE ανήκει και η ‘Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος (ΕΣΕ).
ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟ 1ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΩΝ
|
|