ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η ταινία «Στα όρια», του Σάββα Καρύδα, παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και διαγωνίστηκε στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας 2006. Ο σκηνοθέτης παρακολουθεί έναν ταξιτζή, τις επαφές με τους πελάτες του, τις προσωπικές του σχέσεις, τις ιστορίες που λέγονται, κατά τη διάρκεια της κάθε κούρσας, το πως αυτός αφομοιώνει ότι λέγεται, πως λειτουργεί σαν παθητικός δέκτης όλων αυτών των μηνυμάτων. Σημαντικό ρόλο στην ταινία θα παίξουν τέσσερα πρόσωπα, ένας φυλακισμένος, ο οποίος λέει αυτό που δεν μπορεί να ειπωθεί από κανέναν, μια πόρνη, η οποία είναι ο δείκτης της αλήθειας και του ψεύδους, η συνάδελφός του στο σταθμό του ράδιο ταξί, η οποία είναι ένα κομμάτι από τη κανονική του ζωή, και η πελάτισσα που ερωτεύεται, η μοναδική που μπορεί να τον τραβήξει μακριά από την καθημερινή ρουτίνα.
Παρακολουθούμε το πώς ο κεντρικός χαρακτήρας, ο ταξιτζής, αλλάζει, περνώντας ο χρόνος και αφομοιώνοντας όλο και περισσότερες ιστορίες. Βλέπουμε τη μεγάλη ανατροπή που γίνεται όταν έρχεται ο έρωτας στην καρδιά του, αυτός που μπορεί να αλλάξει εξολοκλήρου τη ζωή του. Παρατηρούμε ότι αυτός θα αποφασίσει να γίνει, από παθητικός ακροατής, ιστορητής, θα φτιάξει τις δικές του ιστορίες, θα αρχίσει να ζει τη ζωή του. Αυτή τη στιγμή θα αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της ζωής και θα σταθεί αντιμέτωπος με αυτές, αποφασισμένος να νικήσει, κάτι που δεν το πιστεύει κανείς.
Μαζί με αυτόν, η ίδια η πόλη μας ιστορεί, αλλάζει, δείχνει τα διαφορετικά -ωραία, σκληρά, ρομαντικά, ρεαλιστικά- πρόσωπά της. Μπορούμε να πούμε, λοιπόν, ότι θα δούμε σε αυτή την ταινία μια ντοκιμαντερίστικη διάθεση, με την έννοια ότι μερικές φορές αποτυπώνεται με απόλυτα ρεαλιστικό τρόπο η πραγματικότητα. Όταν όμως θα έχουμε τη μεγάλη σεναριακή εναλλαγή, τότε με μικρές επιμέρους ανατροπές θα περάσουμε σε μια άλλη αποτύπωση της πραγματικότητας, που θα μας θύμιζε τον ποιητικό ρεαλισμό. Ο Καρύδας επιλέγει ένα βιωματικό τρόπο για να μιλήσει για την πραγματικότητα, βάζοντας τους σπόρους της αμφισβήτησης: αυτή η γυναίκα υπήρξε στην πραγματικότητα ή ήταν ένα πλάσμα που δημιούργησε η επιθυμία του για να αλλάξει τη ζωή του; Την απάντηση σε αυτό το ερώτημα θα δώσει ο κάθε θεατής μόνος του, η ταινία αφήνει ένα «ανοιχτό τέλος».
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι η Παναγιώτα Βλαντή είναι shooting star (έχει επιλεγεί να εκπροσωπήσει τη χώρα μας) στο φετινό Φεστιβάλ του Βερολίνου. Στην ταινία πρωταγωνιστούν ο Τάσος Νούσιας, η Παναγιώτα Βλαντή, η Υρώ Λούπη, ο Γιώργος Κέντρος, η Έλενα Λιάσκα, και η Στέλλα Μπαλωμένου. Το σενάριο είναι του Παναγιώτη Πασχίδη και του Νίκου Απειραθίτη. Η φωτογραφία είναι του Αλέκου Γιάνναρου. Το μοντάζ έκανε ο Αλέξης Πεζάς. Τη μουσική υπογράφει ο Άκης Δαούτης. Τα σκηνικά και τα κοστούμια έκανε ο Δημήτρης Καντάς.Το μακιγιάζ είναι της Κατερίνας Καβαδάτου. Η παραγωγή είναι της Πάροδος Φιλμς, του Σάββα Καρύδα, του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, της ΕΡΤ και του Βασίλη Αλατά. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Σάββας Καρύδας και η ταινία διαρκεί 90΄.
ΣΤΑ ΟΡΙΑ