ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΡΡΗΞΗ
Η διάρρηξη
Σε ένα αρχιτεκτονικό γραφείο γίνεται μια κλοπή αρχείων. Ο Γουίλ αποφασίζει να ανακαλύψει τον κλέφτη των αρχείων του και παρακολουθεί τον περιβάλλοντα χώρο. Κάποια στιγμή που θα βρεθεί στα ίχνη του, θα συναντηθεί με τη μητέρα του η οποία είναι από τη Βοσνία. Θα την ερωτευτεί. Η σχέση του με τη γυναίκα που ζει μαζί του βρίσκεται, κατά συνέπεια, σε κρίση, αυτή θα προσπαθήσει να διαφυλάξει τη σχέση τους που γίνεται όλο και πιο περίπλοκη.
Ο Μιγκέλα έρχεται με ένα φαινομενικά απλοϊκό σχέδιο. Μετά από την «Επιστροφή στο Cold Mountain», από τον «Ταλαντούχο κύριο Ριπλέι» και τον «Άγγλο ασθενή», θα μας μιλήσει για μια καθημερινή ιστορία. Θα δούμε ένα Λονδίνο που συνεχώς αλλάζει, μεταμορφώνεται. Μαζί με αυτό αλλάζει και η κοινωνική συνοχή της λονδρέζικης κοινωνίας. Περίπλοκες σχέσεις έχουν δώσει τη θέση τους στις πιο απλές ανθρώπινες σχέσεις που μπορούσε να παρατηρήσει κάποιος παλιότερα. Κουβαλούν όμως τα ίδια προβλήματα, στα οποία έρχονται να προστεθούν αυτά που φέρνουν τα νέα κοινωνικά στοιχεία, όπως οι μετανάστες.
Η απλοϊκή, λοιπόν, περιγραφή του Μιγκέλα, ξαφνικά αποκτά μια πολυπλοκότητα. Η αφήγησή του ξεπερνά το τοπικό, το Λονδίνο, και ανοίγεται στο παγκόσμιο, σε στοιχεία που αγνοούμε, θα πρέπει να τα φανταστούμε ή να τα συνυπολογίσουμε από αυτά που έχουμε τώρα, για να περιγράψουμε τη δομή της νέας λονδρέζικης κοινωνίας. Ο σκηνοθέτης θα μας μιλήσει για μια νέα κοινωνία, μιλώντας μας για μια παλιά, αναφέροντάς μας τα πρόσθετα στοιχεία, διαγράφοντας, τελικά, την εξέλιξή της. Κάπως σα το Δαρβίνο, θα την ερευνήσει παίρνοντας σα στοιχείο έρευνας δύο οικογένειες, μια παλιά λονδρέζικη και μια καινούργια.
Κατά συνέπεια, θα πρέπει να κλείσει το δραματουργικό του σχήμα, για να μπορέσει να του δώσει τη δυναμική που θέλει, έτσι ώστε την κατάλληλη στιγμή να το ανοίξει για να μπορεί κάποιος να το μελετήσει από όλες τις πλευρές. Αυτό κάνει. Η δραματουργική του ανάπτυξη είναι καλή. Ο ρυθμός είναι αργός γιατί πρέπει να περιγράψει τους χαρακτήρες του, να ηθογραφήσει. Κατά συνέπεια, το μοντάζ του είναι, για αυτή τη δραματουργική ανάπτυξη, πάρα πολύ καλό, δημιουργεί την άρθρωση που έχει ανάγκη για να θεμελιώσει την αφήγησή του.
Ο Τζούντ Λο θα συναντηθεί με τη Ζυλιέτ Μπινός (η οποία ερμηνεύει τη Βόσνια), κάνουν ένα πολύ καλό ντουέτο και ανεβάζουν την ταινία ψηλά. Μια ευρωπαϊκή ταινία που μιλά για τον άνθρωπο και τις διαπροσωπικές σχέσεις, με τρόπο ζεστό, όμορφο και, τελικά, ανθρώπινο. Τα άτομα είναι μέλη μιας κοινωνίας και όχι ενός συστήματος, απρόσωπα.
Γιάννης Φραγκούλης
Η διάρρηξη
(Breaking and entering)
Σκηνοθεσία: Anthony Minghella
Σενάριο: Anthony Minghella
Φωτογραφία: Benoît Delhomme
Μοντάζ: Lisa Gunning
Μουσική: Karl Hyde, Rick Smith, Gabriel Yared
Ήχος: Jamie Roden, Sven Taits
Κοστούμια: Natalie Ward
Σκηνικά: Anna Pinnock
Ειδικά εφέ: Robin Earle
Ερμηνεύουν: Jude Law (Γουίλ), Juliette Binoche (Αμίρα), Robin Wright Penn (Λιβ), Martin Freeman (Σάντι), Ray Winstone (Μπρούνο), Vera Farmiga (Οάνα), Rafi Gavron (Μίρο), Romi Aboulafia (Όριτ), Daon Broni (Γιακούμπου), Anna Chancellor(Κέιτ), Caroline Chikezie (Έρικα), O.T. Fagbenle (Τζο), Eddie Joseph (Πολ)
Παραγωγή: Tim Bricknell, Anthony Minghella, Sydney Pollack
Έτος παραγωγής: 2006
Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ, Αγγλία
Χρόνος: 120΄
Εταιρεία διανομής: Audio Visual.
Η ΔΙΑΡΡΗΞΗ