ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΟΜΟΚΕΝΤΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
Κρυφές επιθυμίες
Ένα ευτυχισμένο ζευγάρι ζει τη ζωή του η οποία θα διαταραχθεί όταν μια άλλη γυναίκα θα σταθεί μπροστά στο γοητευτικό άντρα και θα δώσει άλλο νόημα στη ζωή του. Αν και αυτή δεν είναι ωραία, θα το σαγηνεύσει επειδή είναι η μόνη που πίστεψε σε αυτόν. Το ερωτικό αυτό τρίγωνο έχει σχέση με τους δευτερεύοντες χαρακτήρες, το σύζυγο που δε δίνει σημασία στη γυναίκα του και τη σπρώχνει στον εραστή της, στον πρώην αστυνόμο που κυνηγά έναν επιδειξία, στη γειτονιά. Ο επιδειξίας θα αναδειχθεί αργά-αργά σε πρωτεύοντα χαρακτήρα δίνοντας άλλη ροπή στην ιστορία.
Με πολύ αδρές γραμμές οι κεντρικές φιγούρες αυτής της ιστορίας ζωγραφίζονται στον καμβά της αφήγησης. Η σχεδόν άσχημη, αδιάφορη και λίγο εντυπωσιακή γυναίκα θα γίνει τελικά το πρόσωπο γύρω από το οποίο όλη η συμμετρία θα δομηθεί για να έχουμε μια καλά δομημένη ιστορία. Όμως όλα, εκτός από το τέλος, είναι προβλέψιμα από τα πρώτα λεπτά της ταινίας. Η βαριεστημάρα του κεντρικού πρωταγωνιστή, η όρεξη για μια νέα αρχή της γυναίκας που τελικά θα το σαγηνεύσει, η αδιαφορία της συζύγου του. Μια τυπική αμερικάνικη οικογένεια, θα πρέπει να καταστραφεί και να ξεκινήσει από την αρχή τη ζωή της. Οι φυγόκεντρες δυνάμεις εγγράφονται με πολύ σαφή τρόπο και απειλούν να καταστρέψουν ένα καλοφτιαγμένο σύστημα.
Τα όμορφα κορμιά έρχονται σε αντιπαράθεση με ένα ισορροπημένο σύστημα, όμως η ομορφιά των πρώτων θα αμφισβητηθεί πολύ γρήγορα για να έρθει αμέσως μετά και η αμφισβήτηση του δεύτερου, το οποίο απειλείται από τις ψυχώσεις, κυρίως τις προσωπικές. Γύρω από αυτό το κέντρο η ταινία στρέφεται κάνοντας ομόκεντρους κύκλους και μη μπορώντας να αναπτύξει την αφήγησή της. Ο ιός της κοινωνίας θα είναι ο κίνδυνος για τα παιδιά, ο επιδειξίας, όπως θα το διαγνώσει ένα αποτυχημένος μπάτσος. Αυτός όμως ο τελευταίος θα δώσει ένα νόημα στη ζωή του ήρωά μας, η οποία έχει τελματώσει.
Το αισθηματικό μελό που έχει χάσει το ενδιαφέρον του, κερδίζει την προσοχή του θεατή από το θάνατο της μητέρας του επιδειξία, από τις αντιδράσεις αυτού, κάτι που θα μπορούσε να μας οδηγήσει σε κάτι σαν μια παραλλαγή του «Ψυχώ». Μια ευκαιρία στην ταινία να σωθεί, έστω στο τέλος. Όμως το περίεργο τέλος, όχι και τόσο απρόσμενο, θα τη σπρώξει ακόμη περισσότερο στο βάλτο της αφήγησής της. Αυτό που κερδίζει είναι το άτρωτο κοινωνικό σύστημα της Αμερικής που τελικά είναι παντοδύναμο. Παρόλα αυτά, θα πρέπει να σημειώσουμε την πολύ καλή ερμηνεία του Γκρεγκ Έντελμαν, στο ρόλο ενός ανώμαλου που προσπαθεί να ενταχθεί στην «κανονική» ζωή.
Γιάννης Φραγκούλης
Κρυφές επιθυμίες (Little children) Σκηνοθεσία: Todd Field Σενάριο: Tom Perrotta, Todd Field Φωτογραφία: Antonio Calvache Μοντάζ: Leo Trombetta Μουσική: Thomas Newman Ήχος: David Pastecchi Σκηνικά: Susan Bode Ειδικά εφέ: Randall Balsmeyer Ερμηνεύουν: Kate Winslet (Σάρα Πιρς), Patrick Wilson (Μπραντ Άνταμσον), Jennifer Connelly (Κάθι Άνταμσον), Gregg Edelman (Ρίτσαρντ Πιρς), Sadie Goldstein (Λούσι Πιρς), Ty Simpkins (Ααρόν Άνταμσον), Noah Emmerich (Λάρι Χέτζες), Jackie Earle Haley (Ρόνι ΜακΓκόβερι), Phyllis Somerville (Μέι ΜακΓκόβερι), Helen Carey (Τζιν), Catherine Wolf (Μάρτζορι), Mary B. McCann (Μαίρη Αν), Trini Alvarado (Τερέζα), Marsha Dietlein (Τσερίλ), Jane Adams (Σεϊλά) Παραγωγή: Albert Berger, Todd Field, Ron Yerxa Έτος παραγωγής: 2006 Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ Χρόνος: 137΄ Εταιρεία διανομής: Village Films.
ΚΡΥΦΕΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ