ΠΙΣΩ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
ΑΓΑΠΗ ΣΤΑ ΑΚΡΑ
|
Αγάπη Στ' Ακρα
THE EDGE OF LOVE
ΟΜΟΡΦΑ ΠΡΟΣΩΠΑ
ΧΩΡΙΣ ΤΑΥΤΙΣΗ
Σκηνοθεσία: John Maybury
Σενάριο: Sharman Macdonald
Φωτογραφία: Jonathan Freeman
Μουσική: Angelo Badalamenti
Μοντάζ: Emma E. Hickox
Σκηνικά: Alan MacDonald
Κοστούμια: April Ferry
Μακιγιάζ: Joe Hopker, Tapio Salmi
Παραγωγοί: Rebekah Gilbertson, Sarah Radclyffe
Παίζουν: Keira Knightley (Vera Phillips), Sienna Miller (Caitlin MacNamara), Matthew Rhys (Dylan Thomas), Cillian Murphy(William Killick)
Χρώμα: Έγχρωμη
Χώρα παραγωγής: Ηνωμένο Βασίλειο
Έτος παραγωγής: 2008
Εταιρία Παραγωγής: BBC Films
Εταιρία Διανομής (για Ελλάδα): Village Films
Διάρκεια: 110΄
Ημερομηνία εξόδου (για Ελλάδα): 26 Μαρτίου 2009
Λένε πώς πίσω από κάθε μεγάλο άντρα κρύβεται μία μεγάλη γυναίκα. Το μεγαλείο του Dylan Thomas προφανώς χρειαζόταν όχι μία αλλά δύο ξεχωριστές γυναίκες. Η ταινία όμως δεν πραγματεύεται μόνο την σχέση του Ουαλού ποιητή με την γυναίκα του Caitlin και τον παιδικό του έρωτα Vera αφού ουσιαστικά, μέσα από το «The edge of love» παρακολουθούμε όχι μία αλλά τέσσερις διαφορετικές ιστορίες αγάπης. Τη σχέση του Dylan Thomas με την γυναίκα του, αυτή με την νεαρή τραγουδίστρια Vera Phillips, την σχέση της Vera με τον νεαρό σύζυγό της, αξιωματικό William Killick και, τέλος, τη δυνατή και, κατά πολλούς αμφιλεγόμενη, σχέση μεταξύ των δύο γυναικών.
Η πλοκή της ταινίας εξελίσσεται στο Λονδίνο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και στην ανεμοδαρμένη Ουαλία. Η ατμόσφαιρα που δημιουργεί ο Maybury στις σκηνές που εξελίσσονται στην βρετανική πρωτεύουσα είναι πραγματικά μοναδική αφού είναι ίσως μία από τις ελάχιστες ταινίες στην οποία βλέπουμε την μποέμικη πλευρά της. Όσο για την φωτογραφία στην «χώρα του τραγουδιού», όπως παραδοσιακά χαρακτηρίζεται η Ουαλία, είναι εξαιρετική, αφού δίνεται έμφαση στην γραφικότητα και την άγρια ομορφιά των τοπίων της.
Ωστόσο, το «αξιοθέατο», το οποίο τραβάει περισσότερο την προσοχή του θεατή, είναι η λαμπερή Keira Knightley, η οποία σχεδόν ανέκφραστη και υπερβολικά επιτηδευμένη δε θυμίζει σε τίποτα την δροσερή πρωταγωνίστρια που ξέραμε μέχρι τώρα. Τόσο αψεγάδιαστη και υπερβολικά στυλιζαρισμένη, περισσότερο μοιάζει με μέρος του set παρά με ζωντανό κομμάτι της ιστορίας. Δυστυχώς ο Maybury στοχεύει περισσότερο στη δημιουργία μίας εκθαμβωτικής personas παρά στην εμβάθυνση του χαρακτήρα κι αυτό δε συμβαίνει μόνο στην περίπτωση της Knightley, αλλά επεκτείνεται σχεδόν σε όλο το cast. Ακόμα και ο, στην πραγματικότητα καθόλου εμφανίσιμος, Dylan Thomas ενσαρκώνεται από τον άκρως γοητευτικό Matthew Rhys. Χωρίς αυτό να θεωρείται από μόνο του κακό είναι μία ακόμα απόδειξη πώς μεγαλύτερο ρόλο στο «The edge of love» παίζει το glamour και όχι η δημιουργία δυνατών χαρακτήρων. Η Sienna Miller είναι η καλύτερη μεταξύ των δύο γυναικών, αφού παρουσιάζεται πιο ανθρώπινη και τσαλακωμένη, αλλά θεωρώ ότι ο ρόλος της είχε να δώσει πολύ περισσότερα από αυτό που τελικά είδαμε στην μεγάλη οθόνη.
Το βασικό πρόβλημα με αυτή την ταινία είναι ότι στερείται ενός δυνατού και δεμένου σεναρίου. Ενώ υπήρχαν όλες οι προοπτικές να απολαύσουμε μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα βιογραφική ταινία με εξαιρετικά ιδιαίτερους χαρακτήρες, ο μύθος των οποίων παραμένει ζωντανός μέχρι και σήμερα, τελικά το αποτέλεσμα αποδεικνύεται πολύ υποδεέστερο των προσδοκιών μας. Η πλοκή κάνει κοιλιά σε αρκετά σημεία και υπάρχει η αίσθηση ότι το μόνο που γίνεται είναι κάποια γεγονότα να μας παρατίθενται με κάποια συγκεκριμένη σειρά, χωρίς όμως να μεταδίδονται η ένταση και το πάθος που αυτά τα γεγονότα θα έπρεπε να αποπνέουν στον θεατή. Όσο για τους πρωταγωνιστές, μοιάζουν περισσότερο με όμορφες εικόνες σε πίνακα ζωγραφικής για τους οποίους δε νιώθεις συμπάθεια ή ταύτιση αλλά μάλλον αδιαφορία.
Αλλάζοντας τον τίτλο του πιο γνωστού ίσως ποιήματος* του Thomas θα έλεγα πως δυστυχώς το «The edge of love», φεύγει ευγενικά στης νύχτας την γαλήνη, μη αφήνοντας το εκτόπισμα που θα περίμενε κανείς από μία ιστορία με τόσο μεγάλες προοπτικές και αποτυγχάνοντας να σκιαγραφήσει σε βάθος τα πρόσωπα που πρωταγωνιστούν σε αυτή.
*Το πιο διάσημο ποίημα του Dylan Thomas έχει τίτλο «Do not go gentle into that good night» («Μη φεύγεις έτσι ευγενικά στης νύχτας τη γαλήνη») και γράφτηκε για τον ετοιμοθάνατο πατέρα του. Ο Thomas μέσα από τους στοίχους του υπαινίσσεται ότι κάποιος δεν θα πρέπει να αφήνεται και να οδεύει στον θάνατο αλλά να πολεμάει με κάθε μέσο για την ζωή του.
Trivia
Η σεναριογράφος της ταινίας Sharman Macdonald, είναι η μητέρα της Keira Knightely, η οποία έγραψε το σενάριο προορίζοντας τον ρόλο της Caitlin για την κόρη της που όμως τελικά προτίμησε αυτόν της Vera.
H Keira Knightely δεν ντουμπλάρεται αλλά ερμηνεύει η ίδια όλα τα τραγούδια στην ταινία.
Η παραγωγός Rebekah Gilbertson είναι εγγονή της Vera Phillips και του William Killick.
Ο ρόλος της Caitlin αρχικά είχε δοθεί στην Lindsay Lohan, η οποία όμως αποχώρησε από την ταινία λίγο πριν αρχίσουν τα γυρίσματα.
Ελισάβετ Βέλιου
ΑΓΑΠΗ ΣΤΑ ΑΚΡΑ
|
|