ΣΙΝΕΜΑ INFO.GR. Ένα website αφιερωμένο στον κινηματογράφο.
ΕΞΩΣΤΗΣ ΚΙΝΗΜΤΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΘΕΑΤΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΑΡΧΙΚΗ | ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ | ΤΑΙΝΙΕΣ | ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ | ΗΘΟΠΟΙΟΙ | ΝΕΑ
ΜΕΤΑ ΤΟ ΓΑΜΟ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

Το περιεχόμενο αυτών των ιστοσελίδων είναι αναδημοσίευση της ύλης, σε συνεργασία με το περιοδικό Εξώστης

 

 

ΜΕΤΑ ΤΟ ΓΑΜΟ
(AFTER THE WEDDING/ EFTER BRYLLUPPET)

Σκηνοθεσία: Σούζαν Μπίερ
Παίζουν: Μαντς Μίκελσεν, Στίνε Φίσερ Κρίστενσεν, Ρολφ Λάσγκαρντ, Σίντσε Μπάμπετ Κνούτσεν
Διάρκεια: 120’

ΜΕΤΑ ΤΟ ΓΑΜΟ

Δανός ακτιβιστής που δρα σε υποβαθμισμένες περιοχές της Ινδίας, καλείται στη Δανία σε ολιγοήμερη διαπραγμάτευση με ισχυρό επιχειρηματία γύρω από τη χρηματοδότηση ενός προγράμματος που αφορά άπορα παιδιά. Ο λεφτάς θα καλέσει τον ιδεολόγο στο γάμο της κόρης του που λαμβάνει χώρα εκείνες τις ημέρες. Εκεί, ο ιδεολόγος θα συναντήσει την προ της αυτοεξορίας του παλιά του αγάπη και θα πέσει θύμα ενός ιδιότυπου εκβιασμού από τον επιχειρηματία…
Εύστοχος στοχασμός της Μπίερ γύρω από το χάσμα των κοινωνικών τάξεων και το δέλεαρ του χρήματος σε αντιδιαστολή με το συναίσθημα. Οι καταστάσεις, όμως, έχουν δύο πλευρές. Η Μπίερ δεν είναι Περ Φλι. Μιλά για ανοιχτές καρδιές και όχι για ανθρωποκτονίες και κληρονομιές της σήψης. Είναι περισσότερο συναισθηματική, λιγότερο μάχιμη. Αποφεύγει έτσι να χαρακτηριστεί «στρατευμένη» ή να κατηγορηθεί ως «μονόπλευρη». Μας λέει πως καλά στοιχεία υπάρχουν παντού. Πρέπει να τα εντοπίζουμε στους ανθρώπους και να τα καλλιεργούμε ούτως ώστε οι ανθοί να γίνουν δέντρα με καρπούς.
Κατασκευαστικά τώρα. Εάν το εν λόγω στυλ του φιλμ δεν ήταν κυρίαρχο στο νέο δανέζικο σινεμά γενικότερα, θα μπορούσαμε να αντιστοιχίσουμε τη σκηνοθεσία με την ψυχολογία. Κουνημένα πλάνα που εκφράζουν την ψυχική αστάθεια των ηρώων σε συνδυασμό με εξαιρετικά κλόουζ απ. Είναι, όμως, η σκηνοθετική γραμμή των Δανών σήμερα τέτοια που μας αποκλείει από αυτόν τον παράτολμο παραλληλισμό.
Μηνυματολογικά, όμως, η Μπίερ αντιπαραθέτει στον κυρίαρχο κυνισμό ένα παιδικό βλέμμα, αλλά επιθυμεί ν’ ακολουθήσει μια συμβατική οδό. Είναι σα να διαπραγματεύεται κι αυτή με τους ήρωές της. Αν οι Λόουτς, Μουρ, Γαβράς και Φλι φωνάζουν δυνατά και το Χόλιγουντ βρίσκεται σ’ ένα πουριτανικό αντίποδα, η Μπίερ είναι μάλλον στη μέση. Όχι μετριοπαθής αλλά ψύχραιμη κι έτοιμη να κοιτάξει με συγκαταβατικότητα και γαλήνη τα των κοινωνικών ζητημάτων. Στη ζωή πολλές φορές αυτά τα μυαλά προτείνουν και τις λύσεις.

Αλέξανδρος Μιλκίδης

Το www.cinemainfo.gr είναι ένα website αφιερωμένο στην κινηματογραφική τέχνη και τους συντελεστές της. Μια δημιουργία του www.internetinfo.gr

2006/7 © www.CINEMAINFO.GR