Σεμινάρια Κινηματογράφου
Η κινηματογραφική εκπαίδευση στην Ελλάδα πάσχει, αυτό είναι γνωστό. Οι κινηματογραφικές σχολές διδάσκουν είτε με ένα μεγάλο αναχρονισμό είτε βλέποντας τον κινηματογράφο σαν ένα εύκολο μέσο πλουτισμού, εκμεταλλευόμενοι το πάθος ειδικά των νέων για την Έβδομη Τέχνη. Στην Αθήνα υπάρχουν τέσσερις σχολές κινηματογράφου και στη Θεσσαλονίκη το Τμήμα Κινηματογράφου, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Παρόλα αυτά το κενό παραμένει.
Εργαστήριο ντοκιμαντέρ
Η Film Fabrik και το Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών διοργανώνει εργαστήριο ντοκιμαντέρ στο γραφείο της Film Fabrik, Βενιζέλου 23, στη Θεσσαλονίκη. Το Εργαστήριο θα ξεκινήσει το Σάββατο 6 Μαρτίου του 2010 και θα γίνεται κάθε Σάββατο από τις 12.00 το μεσημέρι και έπειτα...περισσότερα
Σεμινάριο για τον ερωτικό κινηματογράφο Eros differentia
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΕΡΦΟΡΜΑΝΣ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ
Αυτό το κενό προσπαθεί να καλύψει ένα ολόκληρο ρεύμα, αρκετοί άνθρωποι που οργανώνουν, κατά ομάδες ή μόνοι τους, σεμινάρια κινηματογράφου, σε διάφορα πολιτιστικά κέντρα. Είναι η αλήθεια ότι βοηθά η νέα τεχνολογία, οι προβολές πλέον είναι εύκολες, με ένα προτζέκτορα από dvd μπορεί κανείς να προβάλλει την ταινία και να την αναλύσει στο κοινό. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείται ένα εναλλακτικό κύκλωμα προβολής ταινιών, νέων ή παλιότερων, δημιουργείται και λειτουργεί παράλληλα με τις κινηματογραφικές αίθουσες και τις παραδοσιακές Κινηματογραφικές Λέσχες.
Στην Αθήνα οι χώροι προβολής είναι πολλοί και κάθε μέρα ξεπετάγονται καινούργιοι. Μέσα σε αυτή την πανσπερμία τίθεται πλέον το θέμα της ποιότητας, τόσο της προβολής της ταινίας όσο και της συνολικής οργάνωσης. Επειδή δεν είναι πλέον κάτι το καινούργιο, το παράξενο, το πρωτόγνωρο, θα πρέπει να υπάρχει η ποιότητα στην ανάλυση του φιλμικού κειμένου. Είναι ο κίνδυνος να πέσουμε στην παγίδα και να κάνουμε ότι έχει γίνει με τις κινηματογραφικές σχολές στην Ελλάδα. Πολύ συχνά, δυστυχώς γίνεται μόνο η κουβέντα, η ανάλυση της ταινίας, ενώ θα έπρεπε να ολοκληρώνεται, με ανάλογο τρόπο με την κινηματογραφική ταινία.
Το κινηματογραφικό έργο είναι ανάλυση χαρακτήρων, σύνθεση, άρα συγγραφή σεναρίου, σκηνοθεσία και ολοκλήρωση της παραγωγής. Ένα καλό σεμινάριο θα πρέπει να έχει αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά. Ανάλυση, σύνθεση, ολοκλήρωση της παραγωγής. Στο τέλος θα πρέπει να υπάρχει η παραγωγή ενός φιλμικού έργου ή, έστω, η συγγραφή ενός σεναρίου. Στην εποχή μας αυτό δεν είναι τόσο δύσκολο. Ο ψηφιακός τρόπος παραγωγής ταινιών έχει κάνει πιο εύκολη τη δημιουργία ενός οπτικοακουστικού έργου. Η προσπάθεια δημιουργίας του θα πρέπει να θεωρείται αυτονόητη για μια οργανωμένη προσπάθεια.
Εκτός αυτών είναι γοητευτικό για το συμμετέχοντα σε ένα σεμινάριο να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στην παραγωγή μιας ταινίας, μικρού μήκους, στην αρχή. Αυτό, άλλωστε, είναι το πρώτο βήμα για να μπορέσει να κάνει το δικό του έργο και, αν θέλει να το ολοκληρώσει ως παραγωγή, βοηθούμενος από φίλους ή αφού έχει μάθει κάποιο πρόγραμμα για το μοντάζ.
Οι δυνατότητες είναι πολλές. Η δημιουργία είναι λιγότερο δαπανηρή, άρα οικονομικά πιο εύκολη. Έχουμε μπει σε μια εποχή της οπτικοακουστικής δημοκρατίας όπου θα πρέπει να συμμετάσχουμε με όλες τις δυνάμεις μας. Όσοι διδάσκουν και όσοι μαθαίνουν κινηματογράφο. Ο κινηματογράφος μπορεί να γίνει μια πραγματικά λαϊκή τέχνη, όπως είναι το θέατρο. Να ξεκινά και να επιστρέφει στο κοινό. Θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τις εξελίξεις στον κόσμο του θεάματος.
Γιάννης Ιωαννίδης
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ