Θεωρία του κινηματογράφου
Σε αυτές εδώ τις ιστοσελίδες θα δημοσιεύονται θεωρητικά κείμενα για την κινηματογραφική τέχνη
Κινηματογραφικό Ντοκιμαντέρ
Έχουμε αναφερθεί στο ντοκιμαντέρ και σε άλλα άρθρα σε αυτό τον ιστοτόπο. Έχουμε ξεχωρίσει το δημιουργικό ντοκιμαντέρ και τις Περιπτώσεις Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ από τις άλλες εκφάνσεις αυτού του είδους του κινηματογράφου . Σε αυτή τη σειρά των άρθρων που θα...περισσότερα
Ποιητικός κινηματογράφος
Το κείμενο αυτό είναι η εισήγηση που εκφώνησε η Αντουανέττα Αγγελίδη στο συνέδριο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών (ΟΚΛΕ) που έγινε στο Μεσολόγγι, όπου κεντρικό θέμα ήταν ο ποιητικός κινηματογράφος...περισσότερα
Ταινία μικρού μήκους
Από τη δεκαετία του 2000 και έπειτα άρχισε να αλλάζει το τοπίο στην ελληνική κινηματογραφία. Με καθυστέρηση δέκα περίπου χρόνων, έρχεται στην Ελλάδα, στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η ψηφιακή τεχνολογία όσον αφορά στην παραγωγή ταινιών, κατά πρώτο λόγο, και αργότερα στη διακίνησή τους. Ο ελληνικός κινηματογραφικός κόσμος...περισσότερα
Δημιουργικό Ντοκιμαντέρ
Η δεύτερη και η πιο σημαντική περίοδος του ελληνικού κινηματογράφου οριοθετείτε από δύο ταινίες. Η πρώτη είναι το «Μέχρι το πλοίο» (1966), του Αλέξη Δαμιανού, και η δεύτερη είναι η «Αναπαράσταση» (1970), του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Η πρώτη πήρε Τιμητική Διάκριση στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το 1966, η δεύτερη έφυγε από το ίδιο Φεστιβάλρ...περισσότερα
Αναπαράσταση
Η δεύτερη και η πιο σημαντική περίοδος του ελληνικού κινηματογράφου οριοθετείτε από δύο ταινίες. Η πρώτη είναι το «Μέχρι το πλοίο» (1966), του Αλέξη Δαμιανού, και η δεύτερη είναι η «Αναπαράσταση» (1970), του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Η πρώτη πήρε Τιμητική Διάκριση...περισσότερα
Η Μήδεια στον κινηματογράφο
Αν και προσφέρεται ο μύθος της Μήδειας για σεναριακή απόδοση και για κατασκευή ταινιών με εμπορική επιτυχία, στην ιστορία του κινηματογράφου δεν έχουμε πολλές προσεγγίσεις του και, απ΄όσο ξέρουμε, μόνο δύο στην παγκόσμια κινηματογραφία και μια στην Ελλάδα ασχολούνται με αυτόν καθ΄αυτό το μύθο της Μήδειας...περισσότερα
«Ο ρεαλισμός στον κινηματογράφο και στην κινηματογραφική δουλειά του Ρόμπερτ Άλτμαν»
Ο ρεαλισμός στον κινηματογράφο είναι ένα πολύ αμφισβητήσιμο θέμα που πολλοί έχουν προσπαθήσει να εξηγήσουν και να καθορίσουν. Λαμβάνοντας υπόψη ότι μια ταινία δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια παραίσθηση ή μια αναπαράσταση ενός γεγονότος ή μιας κατάστασης, είναι πολύ δύσκολο να τεθούν τα όρια μεταξύ της πραγματικότητας και της μυθιστοριογραφίας, της αξιοπιστίας και φαντασίας...περισσότερα
Ο έρωτας στον ευρωπαικό κινηματογράφο του δημιουργού
Ο μελετημένος, επεξεργασμένος ερωτικός κινηματογράφος που στοχάζεται τη σκηνοθεσία της σεξουαλικότητας και του έρωτα, ωθεί στο έπακρο τη φανταστική διάσταση, διεγείρει τη φαντασίωση και λειτουργεί κυρίως στο πεδίο της επιθυμίας και όχι τόσο σ’ αυτό της ανάγκης, χάρη στην επέμβασή του στη σχέση ορατού-μη ορατού στο σώμα του φιλμ....περισσότερα
Απέλπιδη πορεία προς το θάνατο
Στις ταινίες του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ μπορούμε να πούμε ότι δοκιμάζεται η αντοχή του ανθρώπου, σαν πνεύμα και σα σάρκα, στις δοκιμασίες της Ιστορίας. Αυτή η Ιστορία μπορεί να είναι προσωπική ή συλλογική ή, ακόμα, να αποκτά μια συλλογικότητα μέσα απ’την επαφή των σωμάτων και των πνευμάτων...περισσότερα
Ο μύθος στο έργο του Jerzy Grotowski
Ο μύθος είναι η πρώτη ύλη, όπως για κάθε είδους αφήγηση, έτσι και για την κινηματογραφική. Ένα αφηγηματικό έργο που δεν πατά γερά σε ένα μυθολογικό σύστημα είναι ουσιαστικά ένα ον χωρίς ψυχή, ένα δημιούργημα χωρίς έμπνευση. Δηλαδή, κάτι που είναι καταδικασμένο να πεθάνει ή, όπως λέει μια γαλλική παροιμία, να διαρκεί όσο η αυγή...περισσότερα
Φριτς Λανγκ, ένας μεγάλος κλασικός
ΕΞΟΥΣΙΑ, ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Η συνηθέστερη λανγκική αφηγηματική δομή είναι ο ιστός της αράχνης, ιστός στον οποίο πιάνονται οι ήρωες των ταινιών...περισσότερα