47o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
Δύο αφιερώματα και δύο τιμητικές βραδιές σε Έλληνες σκηνοθέτες έγιναν στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Τα δύο αφιερώματα στο Δήμο Θέο και στο Σταύρο Τσιώλη μας έθεσαν ένα βασικό ερώτημα: γιατί δύο αφιερώματα σε δύο Έλληνες σκηνοθέτες, στην ίδια διοργάνωση, με δεδομένο τη μεγάλη σπουδαιότητα και των δύο;...περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΝΕΟ ΚΙΝΕΖΙΚΟ
Από την Κίνα μας ήρθαν ταινίες, τελευταίες παραγωγές, οι οποίες μας έδειξαν το νέο πρόσωπο του κινέζικου κινηματογράφου. Στο αφιέρωμα, «Νέος κινέζικος κινηματογράφος: μια διαφορετική όψη», υπέγραφε την επιμέλεια η Δέσποινα Μουζάκη, Διευθύντρια του Φεστιβάλ, σε συνεργασία με τον Derek Elley...περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΤΖΙΜ ΜΑΚΚΕΪ
Στο δημιουργό του αμερικάνικου ανεξάρτητου κινηματογράφου το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έκανε ένα μικρό αφιέρωμα. Κάπως έτσι ο ΜακΚέι περιγράφει το έργο του: «Οι σημερινοί θεατές έχουν συνηθίσει να καταναλώνουν έτοιμες, επεξεργασμένες πληροφορίες, με αποτέλεσμα κάποιες φορές να δυσκολεύονται να διαχειριστούν τα «κενά»...περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΒΙΜ ΒΕΝΤΕΡΣ
Το αφιέρωμα στο Βιμ Βέντερς ήταν το κεντρικό γεγονός του 47ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Παρουσιάστηκαν 27 ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, που έδωσαν μια ολοκληρωμένη εικόνα του Γερμανού δημιουργού...περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ
«Σε ξένο τόπο: 50 χρόνια μετανάστευσης στον ελληνικό κινηματογράφο», αυτό τον πρωτότυπο και λίγο περίεργο τίτλο είχε το αφιέρωμα στο οποίο οι ταινίες αναφέρονταν στη μετανάστευση, ένα μεγάλο θέμα για τη δεκαετία του 1950...περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΕ ΤΖΕΪΛΑΝ ΚΑΙ ΣΙΣΑΚΟ
Πριν λίγα χρόνια το όνομά του ήταν άγνωστο και στην Τουρκία. Βραβεύτηκε στην Κωνσταντινούπολη, με την ταινία ντοκιμαντέρ «Σύννεφα του Μάη», το 2000. Μετά με το Μέγα Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών, το 2003, με την ταινία «Μακριά», αναγνωρίστηκε πλέον διεθνώς στον κινηματογραφικό χώρο...περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΣΒΑΝΚΜΑΓΙΕΡ
«Οι ανιμέισιον δημιουργοί έχουν την τάση να δημιουργούν έναν κλειστό κόσμο για τους εαυτούς τους, όπως όσοι εκτρέφουν περιστέρια ή κουνέλια. Ποτέ δεν αποκαλώ τον εαυτό μου σκηνοθέτη ανιμέσιον, διότι δεν ενδιαφέρομαι για τις τεχνικές του σχεδίου ή για τη δημιουργία της απόλυτης παραίσθησης, αλλά θέλω να εμφυσήσω ζωή στα καθημερινά αντικείμενα...περισσότερα
ΤΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ 47ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ